Криворізька загальноосвітня школа – інтернат I-II ступенів №1





Самопідготовка у 3 –му класі
« Агенти 0 і 7 »




Виконала:
вихователь 3 – А класу
Натяжко Анна Геннадіївна






Кривий Ріг
2018 р.
Тема. Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць.
Мета. Закріпити знання письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв’язувати  рівняння, задачі та задачі на обчислення периметра трикутника і розвивати логічне мислення; виховувати любов до України, її культурних пам’яток.
Обладнання. Малюнки квітів-символів України, індивідуальні картки, мультимедійна дошка, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання домашнього завдання.
2. Перевірка готовності школярів до виконання домашнього завдання
3. Налаштування на заняття.
     Дзвоник всім нам дав наказ:
-         До роботи швидше в клас.
Біля парти станьте чемно,
Всміхніться гостям приємно,
Скажем разом: «Добрий день!»
Та урок свій розпочнем.
-         Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
                                  Не просто слухали, а чули.
                                  Не просто дивилися, а бачили.
                                  Не просто відповідали, а міркували.
                                  Дружно й плідно працювали.
-         У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий: J.
-         А у вас?
-         Я хочу, щоб хороший настрій не змінився у вас до кінця уроку.
А тому:
Працюватимем старанно,
Щоб почули укінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Розкладіть числа на розрядні доданки
-         Наприклад, 279=200+70+9.
-         496,752,981,374,593,137.

Каліграфічна хвилинка
-         Використовуючи цифри 1, 0, 7 утворіть всі можливі трицифрові числа.
-         Які числа ви утворили?
-         Запишіть у зошити каліграфічно утворені числа.
-         Отже, які числа ви записали?
-         Назвіть найменше утворене трицифрове число.
-         Яке з чисел найбільше?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
-         Сьогодні ми закріпимо прийоми письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000, продовжимо роботу над задачами.
-         А урок  у нас сьогодні – незвичайний.
Розв’язуючи математичні завдання від агентів 0 і 7 фіксиків, ми з вами доведемо, що школа людей така ж цікава як і школа фіксиків.
Повторення правила.
Спочатку згадаємо правило за яким будемо виконувати обчислення (до одиниць додаємо одиниці, до десятків-десятки, до сотень-сотні).

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
-         А зараз вирушаємо у подорож з нашими друзями Ноликом і Сімкою.

-         І так….. Нулик і Сімка підготували нам перше завдання
Корекційне завдання на аркушах

-         Чудово. Ми з вами справились із цим завданням
Рівності

-         Продовжуємо дивувати наших друзів.
Друге завдання яке вони  нам підготували має назву  «Хто швидше?».
              З поданими числами складіть і запишіть всі можливі істинні рівності      на додавання і віднімання.
-         З першою групою чисел буде складати рівності команда Нулика
477, 303, 777                                                         500, 400, 700
477 + 303 = 780                                                  500+400=900
777 – 477 = 200                                                  700-400=300
777– 303 = 474                                                   700-500=200

-         З другою групою чисел буде працювати команда Сімки.
-         Перевірте, чи правильно ви склали рівності із запропонованими числами.
-         Добре. Із цим завданням ми впорались на відмінно
-         Обчислення числових виразів.

-         І знову наші невгамовні друзі пропонують обчислити письмово числові вирази.

Завданням кожного буде обчислити по два вирази на додавання і віднімання.



417 + 235
889 - 267
         736 + 126
          854 - 268
709 – 269
470 + 235
          187 +25
           800 – 439




               516+432                                                              810+189
               738-426                                                                687-475

-         А зараз обміняйтеся зошитами і перевірте чи правильно обчислені вирази.
-         Молодці.
Розв’язування рівнянь.
Робота в парах.

-         А ось і цікавинки підготували вам наші друзі. Зараз ви попрацюєте у парах.
Перша парта буде розв’язувати перше рівняння:
                                     607 – у = 107
                                     у  = 607 – 107       
                                     у = 500
Друга парта – друге рівняння:
                                      х + 460 = 750
                                      х = 750 – 460
                                      х = 305
Третя парта – третє рівняння:
                                      z – 204 = 272
                                      z = 272 + 204
                                      z = 476
-         Всі справились із цим завданням.
-         Назвіть результат першого рівняння, другого, третього.
-         А зараз вам пора вже відпочити.

Фізкультхвилинка (пісня фіксиків)
Розв’язування задачі.

Задача 489.

-         Наступним кроком Сімка і Нолик пропонують розвязати задачу
Послухайте задачу.
-         А тепер дуже уважно прочитайте задачу мовчки.
-         Про що ця задача?
(Про автобус, який має подолати певну відстань)
-         Позначимо всю відстань, яку мав подолати автобус,  відрізком.


-         Яку відстань проїхав автобус?  (155 км)
Позначимо цю відстань на відрізку.


-         Скільки кілометрів залишилося проїхати автобусові? ( 87 км)
-         Позначимо і ту відстань на відрізку.


-         Про що запитується в задачі?
(Яку відстань має подолати автобус?)


-         Цю задачу спробуємо розв’язати, склавши рівняння.
-         Отже, якщо відстань, яку має подолати автобус, невідома, то як ми їх позначимо?
-         Якщо автобус проїхав певну відстань, то вся відстань збільшилась чи зменшилась? (Зменшилась)
-         На скільки кілометрів зменшилась відстань? (на 155 км)
-         Спробуйте скласти рівняння.
-         Яке рівняння ви склали?
                                                   х – 155 = 87
-         Хто бажає записати це рівняння на дошці?
-         Пригадайте, як називаються числа при відніманні?
-         Як знайти невідоме зменшуване?
                                         х – 155 = 87
                                         х = 87 + 155
                                         х = 242
Відповідь: автобус має подолати 242 км

Робота в групах

-         Наступна наше завдання таке.
-         Перша група працює над цією задачею.
-         Друга група – над ось цією задачею.

                                      Геометричний матеріал

-         Ще одне не менш цікаве завдання від фіксиків. Вправа 492.
-         Пригадайте, як знайти периметр прямокутника?
-         Виміряйте сторони трикутника.
-         Чому дорівнює сторона АВ? ВС? АС?
-         Як ми знаходитимемо периметр трикутника?
-         Якщо всі сторони трикутника рівні, то іншим способом можна знайти периметр трикутника за формулою
                                         Р = а х 3
-         Накресліть трикутник у зошитах і обчисліть периметр.
                                        Р = 4 х 3 = 12 (см)
V. Підсумок самопідготовки.

-         Наш урок добігає до кінця, тож давайте підведемо підсумки.
-         Уявіть собі, що ви – художники, візьміть у руки пензлик, виберіть фарбу і помандруємо приміщенням нашої школи. Ми писатимемо  де захочемо.
Напишіть букву «ем» - на дверях учительської,
                  букву «о»  - на столі в бібліотеці,
                  букву «ел»  - на вікні в коридорі,
                  букву «о»  - на віконечку їдальні,
                  букву «де» - на шафі у нашому класі,
                  букву «це» - на стелі сусіднього класу,
                  букву «і» - на східцях школи
Закрийте очі і ще раз пройдіться шляхом та зберіть всі букви докупи:
«ем», «о», «ел», «о», «де», «це», «і».
-         Яке слово вийшло?
-         Чи з усіма завданнями ми справилися?
-         Що видалося вам складним?
-         Дякую вам за старання!


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога