Криворізька
загальноосвітня школа – інтернат I-II
ступенів №1
Самопідготовка
у 3 –му класі
«
Агенти 0 і 7 »
Виконала:
вихователь 3 – А класу
Натяжко Анна Геннадіївна
Кривий Ріг
2018 р.
Тема.
Закріплення письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000.
Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь. Складені
задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць.
Мета.
Закріпити знання письмових прийомів додавання і віднімання чисел у межах 1000;
формувати вміння розв’язувати рівняння,
задачі та задачі на обчислення периметра трикутника і розвивати логічне
мислення; виховувати любов до України, її культурних пам’яток.
Обладнання. Малюнки квітів-символів України, індивідуальні картки, мультимедійна дошка,
презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Створення
санітарно-гігієнічних умов для виконання домашнього завдання.
2. Перевірка
готовності школярів до виконання домашнього завдання
3. Налаштування на
заняття.
Дзвоник всім нам дав наказ:
-
До
роботи швидше в клас.
Біля парти станьте чемно,
Всміхніться гостям приємно,
Скажем разом: «Добрий день!»
Та урок свій розпочнем.
-
Сьогодні
у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а
чули.
Не
просто дивилися, а бачили.
Не
просто відповідали, а міркували.
Дружно й плідно працювали.
-
У
мене зараз дуже хороший настрій, ось такий: J.
-
А
у вас?
-
Я
хочу, щоб хороший настрій не змінився у вас до кінця уроку.
А
тому:
Працюватимем
старанно,
Щоб
почули укінці,
Що
у нашім третім класі
Діти
– просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Розкладіть
числа на розрядні доданки
-
Наприклад,
279=200+70+9.
-
496,752,981,374,593,137.
Каліграфічна хвилинка
-
Використовуючи
цифри 1, 0, 7 утворіть всі можливі трицифрові числа.
-
Які
числа ви утворили?
-
Запишіть
у зошити каліграфічно утворені числа.
-
Отже,
які числа ви записали?
-
Назвіть
найменше утворене трицифрове число.
-
Яке
з чисел найбільше?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
-
Сьогодні
ми закріпимо прийоми письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000,
продовжимо роботу над задачами.
-
А
урок у нас сьогодні – незвичайний.
Розв’язуючи
математичні завдання від агентів 0 і 7 фіксиків, ми з вами доведемо, що школа
людей така ж цікава як і школа фіксиків.
Повторення правила.
Спочатку
згадаємо правило за яким будемо виконувати обчислення (до одиниць додаємо
одиниці, до десятків-десятки, до сотень-сотні).
ІV.
Закріплення вивченого матеріалу.
-
А
зараз вирушаємо у подорож з нашими друзями Ноликом і Сімкою.
-
І
так….. Нулик і Сімка підготували нам перше завдання
Корекційне завдання на аркушах
-
Чудово.
Ми з вами справились із цим завданням
Рівності
-
Продовжуємо
дивувати наших друзів.
Друге завдання яке
вони нам підготували має назву «Хто швидше?».
З
поданими числами складіть і запишіть всі можливі істинні рівності на додавання і віднімання.
-
З першою
групою чисел буде складати рівності команда Нулика
477, 303, 777 500,
400, 700
477 + 303 = 780 500+400=900
777 – 477 = 200 700-400=300
777– 303 = 474
700-500=200
-
З
другою групою чисел буде працювати команда Сімки.
-
Перевірте,
чи правильно ви склали рівності із запропонованими числами.
-
Добре.
Із цим завданням ми впорались на відмінно
-
Обчислення числових виразів.
-
І
знову наші невгамовні друзі пропонують обчислити письмово числові вирази.
Завданням кожного буде обчислити по два вирази на
додавання і віднімання.
417 + 235
889 - 267
|
736 + 126
709 – 269
470 + 235
|
187 +25
800 –
439
516+432
810+189
738-426
687-475
-
А
зараз обміняйтеся зошитами і перевірте чи правильно обчислені вирази.
-
Молодці.
Розв’язування рівнянь.
Робота в парах.
-
А
ось і цікавинки підготували вам наші друзі. Зараз ви попрацюєте у парах.
Перша
парта буде розв’язувати перше рівняння:
607 – у = 107
у = 607 – 107
у = 500
Друга
парта – друге рівняння:
х + 460 = 750
х = 750 – 460
х = 305
Третя
парта – третє рівняння:
z – 204 = 272
z = 272 + 204
z = 476
-
Всі
справились із цим завданням.
-
Назвіть
результат першого рівняння, другого, третього.
-
А
зараз вам пора вже відпочити.
Фізкультхвилинка (пісня фіксиків)
Розв’язування задачі.
Задача 489.
-
Наступним
кроком Сімка і Нолик пропонують розв’язати задачу
Послухайте
задачу.
-
А
тепер дуже уважно прочитайте задачу мовчки.
-
Про
що ця задача?
(Про автобус,
який має подолати певну відстань)
-
Позначимо
всю відстань, яку мав подолати автобус, відрізком.
-
Яку
відстань проїхав автобус? (155 км)
Позначимо цю
відстань на відрізку.
-
Скільки
кілометрів залишилося проїхати автобусові? ( 87 км)
-
Позначимо
і ту відстань на відрізку.
-
Про
що запитується в задачі?
(Яку
відстань має подолати автобус?)
-
Цю
задачу спробуємо розв’язати, склавши рівняння.
-
Отже,
якщо відстань, яку має подолати автобус, невідома, то як ми їх позначимо?
-
Якщо
автобус проїхав певну відстань, то вся відстань збільшилась чи зменшилась?
(Зменшилась)
-
На
скільки кілометрів зменшилась відстань? (на 155 км)
-
Спробуйте
скласти рівняння.
-
Яке
рівняння ви склали?
х – 155 = 87
-
Хто
бажає записати це рівняння на дошці?
-
Пригадайте,
як називаються числа при відніманні?
-
Як
знайти невідоме зменшуване?
х –
155 = 87
х = 87
+ 155
х =
242
Відповідь: автобус
має подолати 242 км
Робота в групах
-
Наступна
наше завдання таке.
-
Перша
група працює над цією задачею.
-
Друга
група – над ось цією задачею.
Геометричний матеріал
-
Ще
одне не менш цікаве завдання від фіксиків. Вправа 492.
-
Пригадайте,
як знайти периметр прямокутника?
-
Виміряйте
сторони трикутника.
-
Чому
дорівнює сторона АВ? ВС? АС?
-
Як
ми знаходитимемо периметр трикутника?
-
Якщо
всі сторони трикутника рівні, то іншим способом можна знайти периметр
трикутника за формулою
Р = а
х 3
-
Накресліть
трикутник у зошитах і обчисліть периметр.
Р = 4 х
3 = 12 (см)
V.
Підсумок самопідготовки.
-
Наш
урок добігає до кінця, тож давайте підведемо підсумки.
-
Уявіть
собі, що ви – художники, візьміть у руки пензлик, виберіть фарбу і помандруємо
приміщенням нашої школи. Ми писатимемо
де захочемо.
Напишіть букву
«ем» - на дверях учительської,
букву «о» - на столі в бібліотеці,
букву «ел» - на вікні в коридорі,
букву «о» - на віконечку їдальні,
букву «де» - на шафі у нашому
класі,
букву «це» - на стелі
сусіднього класу,
букву «і» - на східцях школи
Закрийте очі і
ще раз пройдіться шляхом та зберіть всі букви докупи:
«ем», «о»,
«ел», «о», «де», «це», «і».
-
Яке
слово вийшло?
-
Чи
з усіма завданнями ми справилися?
-
Що
видалося вам складним?
-
Дякую
вам за старання!
Комментарии
Отправить комментарий