Тема: «Я це Україна» (гра-вікторина)
    Мета:
-      Перевірити, збагатити знання школярів про Україну;
-      Виховувати бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу;
-      Розвивати почуття гордості за рідний край.

          Дисциплінарні правила:
 Не можна розпочинати гру, поки кожен гравець не засвоїв її правил.
Кожен учень повинен додержуватися своєї черги, не заважати товаришам, бути дисциплінованим.
Не можна допускати образ і глузувань. Програвати, та й вигравати треба вміти гідно.
Хід гри
I. Організація класу.                                         
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи,
Всі бадьорі. Молодці!

ІІ. Оголошення теми
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
1.     Асоціювання, „гронування”.
Запишить слова та фрази, які спадають на думку зі  словом  „Україна”.            
Вихователь:
«Знавці приказок та прислів’їв”
За рідний край …                                      (життя віддай).

Кожному мила …                                       (своя сторона).

Рідна земля  і в жмені …                                        (мила).

Кожному птаху своє …                              (гніздо миле).
Людина без Вітчизни - …              (як соловей без пісні).
Без верби і калини …                             (нема України).
Батьківщина - це земля, на який ти народився,  де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама,  це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка і наша блакитна річка _ Сіверський Донець. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.


 2.     Завдання «Блискавка»
Говорить доріжка —
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)
v Вишита сорочка. (Вишиванка.)
          Давно ця річка славна
Народи три єднає
І в Чорне море плине.
Простори України
Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

v Він мостить гнізда на дахах,
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

Сплелися у коло
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український… (Вінок)
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
v Плаче красуня над річкою:
-         Пов’язала  б коси стрічкою,
Та вітер весь час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
«Український народний одяг»
Народне вбрання- це вияв святкового , урочисто-піднесеного настрою. Це культурно-історична спадщина славних княжих і козацьких часів, щасливих днів України! Отже, збереження народного вбрання – це не пережиток, а навпаки- глибока пошана до культури народу.
Завдання- по черзі одягнути на дитину якомога більше предметів українського вбрання.
 «Ми – туристи»
(колективна робота)
Людина будує дім, насаджує сад, вишиває, малює, складає пісню. Усе, що протягом поколінь  створили люди: храми і дороги, міста і парки, твори мистецтва й архітектури, книжки, - усе це і є культурною спадщиною народу. Український народ  має  також багато пам’яток історії та культури. Перевіримо, чи відомі вони вам.
Відео-презентація «7 чудес України»
Завдання.  Скласти з пазлів зображення карти України
Конкурс «Чарівна скринька казок»
Є казок чимало в світі
І веселих і сумних.
Хіба можна уявити
Нам своє життя без них?
  Не тримали сина й доні
  У своїх вони долонях.
  Тож пішов дідусь у ліс,
  Деревиночку приніс.
  У колисочку поклали,
  Бабця нічку колихала,
  А на ранок в ній синочок
  Та й відкрив розумні очка.
  Як же зветься це хлоп’ятко,
  Любі хлопчики й дівчатка?          («Івасик-Телесик»)
   Це маленька горошина
  Принесла в родину сина.
  Мав таку цей хлопець силу,
  Що зміюку підкорила.
  Визволив сестру, братів,
  Простить зради не схотів,
  То ж пішов у світ блукати,
  Долі кращої шукати.
  Відгадайте без підказки,
  Із якої герой казки?                («Котигорошко») 
   Дівчина, хоч і кривенька,
  Роботяща, моторненька,
  Як гніздо її спалили,
  То з качками полетіла.
  Всі ви знаєте цю казку,
  То ж назвіть її, будь ласка!          («Кривенька качечка»)
  У лисички розкошує
  Спить у ліжку і жирує.
  Цей котюра ну й доскоцький!
  А назвав себе…                        («Пан Коцький»)
   Ця брехуха – і рогата,
  І баньката й бородата.
  Обдурила свого діда,
  Принесла в родину біди,
  Хату в зайчика украла,
  Жити в домі цьому стала.
  Добрий рак її прогнав
  І зайчика врятував.
  Як же звати цю рогату
  Вередуху бородату?               («Коза-Дереза»)
   Він любив пісні співати.
  Від звірят усіх тікати.
  Скік! Тут був, і вже – нема!
  І шукать його – дарма!
  Та лисичка його з’їла,
  Ба! Таки перехитрила!            («Колобок»)
   Хто журавлика вітав,
  Ще й кашкою пригощав?
  Пригадайте-но, будь ласка,
  Із якої герой казки?                  («Лисичка та Журавель»)
   Це який такий бичок,
  Не простий – а третячок,
  Дуже, дуже він був ловкий,
  Упіймав ведмедя, вовка,
  Зайчика, а ще – лисичку,
  Хоч і сам він невеличкий.
  Допоміг і бабі, й діду
  Пережити їхні біди.             («Солом’яний бичок»)
   Конкурс «Що сьогодні на обід?»
Завдання: за описом інгредієнтів і зовнішнього виду відгадати українську національну страву. Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь отримують сердечко.
·        Без нього не сідають їсти. Печуть в печі з м’якого тіста. (Хліб)
·        Перша страва. З буряком. Добрий з м’ясом й часником. (Борщ)
·        Наліпили, поварили, з різною начинкою страву зробили. (Вареники)
·        Ходить гарбуз по городу та вихваляється своєму роду: «З мене вийде гарна страва, якщо додасте приправу!» (Гарбузова каша)
·        На капустяному листі розмістились молодці. Усміхнулись, загорнулись, заховались в казанці. ( Голубці)
·        Де б не прийшлося мандрувати, його шматочок треба мати. Їдять з хлібом, часн иком і солоним огірком. (Сало)
Дешифрувальники.
Розшифруйте фразу, використовуючи ключ:
М
1
С
£
І
2
Т
Б
3
Д
+
Н
4
О
ü
А
5
Є
К
6
Ь
Р
7
Т
@
Щ
8
В
#
И
9
П
*
Е
=
З
^

3
5
@
6
2
#
8
9
4
5,

1
ü
#
5,

1
5
@
9
 ̶
4
5
£

*
ü
#
2
6

4
=

7
ü
^ ҆
+
4
5
@
9.





Відповідь.
Батьківщина, мова, мати –
Нас повік не роз’єднати.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога