Тема: «Я це
Україна» (гра-вікторина)
Мета:
-
Перевірити, збагатити знання школярів про
Україну;
-
Виховувати бажання пізнавати свою історію,
зберігати національно-культурні традиції українського народу;
-
Розвивати почуття гордості за рідний край.
Дисциплінарні правила:
Не можна розпочинати гру, поки кожен гравець не
засвоїв її правил.
Кожен учень повинен додержуватися своєї черги, не
заважати товаришам, бути дисциплінованим.
Не можна допускати образ і глузувань. Програвати,
та й вигравати треба вміти гідно.
Хід гри
I. Організація класу.
Подивилися
на мене,
Усміхнулися
усі:
Всі
готові до роботи,
Всі
бадьорі. Молодці!
ІІ.
Оголошення теми
Красивий, щедрий
рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
1.
Асоціювання,
„гронування”.
Запишить
слова та фрази, які спадають на думку зі
словом „Україна”.
Вихователь:
«Знавці приказок та прислів’їв”
За
рідний край … (життя віддай).
Кожному
мила … (своя
сторона).
Рідна
земля і в жмені … (мила).
Кожному
птаху своє …
(гніздо миле).
Людина
без Вітчизни - … (як соловей без пісні).
Без верби і калини … (нема України).
Батьківщина
- це земля, на який ти народився, де
народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама,
це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які
співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це
казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка і наша блакитна річка _
Сіверський Донець. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна
пісня, талановитий народ.
|
Говорить доріжка
—
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)
v Вишита
сорочка. (Вишиванка.)
Давно ця річка славна
Народи три єднає
І в Чорне море
плине.
Простори України
Розкішно
прикрашає. (Дніпро.)
v Він
мостить гнізда на дахах,
У теплий край
літа далеко.
Як зветься той
цікавий птах?
Ану, скажіть
хутчіш!.. (Лелека.)
Сплелися у коло
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український… (Вінок)
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український… (Вінок)
У вінку
зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
v Плаче
красуня над річкою:
-
Пов’язала б коси стрічкою,
Та вітер весь
час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
«Український народний одяг»
Народне вбрання-
це вияв святкового , урочисто-піднесеного настрою. Це культурно-історична
спадщина славних княжих і козацьких часів, щасливих днів України! Отже,
збереження народного вбрання – це не пережиток, а навпаки- глибока пошана до культури
народу.
Завдання- по
черзі одягнути на дитину якомога більше предметів українського вбрання.
«Ми – туристи»
(колективна
робота)
Людина будує
дім, насаджує сад, вишиває, малює, складає пісню. Усе, що протягом
поколінь створили люди: храми і дороги,
міста і парки, твори мистецтва й архітектури, книжки, - усе це і є культурною
спадщиною народу. Український народ
має також багато пам’яток історії та культури. Перевіримо, чи відомі вони вам.
Відео-презентація
«7 чудес України»
Завдання. Скласти з пазлів зображення карти України
Конкурс «Чарівна скринька казок»
Є
казок чимало в світі
І
веселих і сумних.
Хіба
можна уявити
Нам
своє життя без них?
Не тримали сина й доні
У своїх вони долонях.
Тож пішов дідусь у ліс,
Деревиночку приніс.
У колисочку поклали,
Бабця нічку колихала,
А на ранок в ній синочок
Та й відкрив розумні очка.
Як же зветься це хлоп’ятко,
Любі хлопчики й
дівчатка? («Івасик-Телесик»)
Це маленька горошина
Принесла в родину сина.
Мав таку цей хлопець силу,
Що зміюку підкорила.
Визволив сестру, братів,
Простить зради не схотів,
То ж пішов у світ блукати,
Долі кращої шукати.
Відгадайте без підказки,
Із якої герой
казки? («Котигорошко»)
Дівчина, хоч і
кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили,
То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
То ж назвіть її, будь
ласка! («Кривенька качечка»)
У лисички розкошує
Спить у ліжку і жирує.
Цей котюра ну й доскоцький!
А назвав
себе… («Пан Коцький»)
Ця брехуха – і рогата,
І баньката й бородата.
Обдурила свого діда,
Принесла в родину біди,
Хату в зайчика украла,
Жити в домі цьому стала.
Добрий рак її прогнав
І зайчика врятував.
Як же звати цю рогату
Вередуху
бородату? («Коза-Дереза»)
Він любив пісні співати.
Від звірят усіх тікати.
Скік! Тут був, і вже – нема!
І шукать його – дарма!
Та лисичка його з’їла,
Ба! Таки
перехитрила! («Колобок»)
Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте-но, будь ласка,
Із якої герой
казки? («Лисичка та Журавель»)
Це який такий бичок,
Не простий – а третячок,
Дуже, дуже він був ловкий,
Упіймав ведмедя, вовка,
Зайчика, а ще – лисичку,
Хоч і сам він невеличкий.
Допоміг і бабі, й діду
Пережити їхні
біди. («Солом’яний бичок»)
Конкурс «Що сьогодні на обід?»
Завдання: за описом інгредієнтів і зовнішнього
виду відгадати українську національну страву. Команди відповідають по черзі, за
кожну правильну відповідь отримують сердечко.
·
Без нього не сідають їсти. Печуть в печі з м’якого тіста.
(Хліб)
·
Перша страва. З буряком. Добрий з м’ясом й часником. (Борщ)
·
Наліпили, поварили, з різною начинкою страву зробили.
(Вареники)
·
Ходить гарбуз по городу та вихваляється своєму роду: «З мене
вийде гарна страва, якщо додасте приправу!» (Гарбузова каша)
·
На капустяному листі розмістились молодці. Усміхнулись,
загорнулись, заховались в казанці. ( Голубці)
·
Де б не прийшлося мандрувати, його шматочок треба мати. Їдять
з хлібом, часн иком і солоним огірком. (Сало)
Дешифрувальники.
Розшифруйте фразу, використовуючи ключ:
Розшифруйте фразу, використовуючи ключ:
М
|
1
|
С
|
£
|
І
|
2
|
Т
|
→
|
Б
|
3
|
Д
|
+
|
Н
|
4
|
О
|
ü
|
А
|
5
|
Є
|
<
|
К
|
6
|
Ь
|
>
|
Р
|
7
|
Т
|
@
|
Щ
|
8
|
В
|
#
|
И
|
9
|
П
|
*
|
Е
|
=
|
З
|
^
|
3
|
5
|
@
|
>
|
6
|
2
|
#
|
8
|
9
|
4
|
5,
|
|
1
|
ü
|
#
|
5,
|
|
1
|
5
|
@
|
9
|
̶
|
4
|
5
|
£
|
|
*
|
ü
|
#
|
2
|
6
|
|
4
|
=
|
|
7
|
ü
|
^ ҆
|
<
|
+
|
4
|
5
|
@
|
9.
|
|
|
|
|
Відповідь.
Батьківщина, мова, мати –
Нас повік не роз’єднати.
Батьківщина, мова, мати –
Нас повік не роз’єднати.
Комментарии
Отправить комментарий